vrijdag 3 juni 2011

~CAKE CAKE CAKE :3

Het is al best wel een tijdje geleden maar ik moet toch íets hebben om over te typen. Met moederdag had ik het idee met mn broertje (8 jaar) om cakejes te maken. En ze waren best wel goed gelukt (: Dus ga ik een berichtje schrijven over hoe ik mijn cakejes heb gemaakt. Dit was voor 7 cakevormpjes te vullen. Als je meerdere cakejes wilt maken bijv. 14 dan doe je gewoon alle ingredienten keer 2.


Ingredienten:
50gram zelfrijzende bloem
50gram suiker
50gram boter of margerine
1 ei
Benodigdheden:
Een kom
Een mixer
Een weegschaal om de ingredienten te wegen
2 lepels


je pakt de kom en daar doe je alle ingredienten in. Ik doe meestal eerst de boter en de suiker door elkaar mixen, dan het ei erbij en als laatste de bloem.  Het maakt niet heel veel uit in welke volgorde je het doet maar die volgorde is het handigst. Als alles goed door elkaar is gemixt is het tijd om de cakemix in de vormpjes te doen. Je pakt een lepel en schept daarmee het mixel op, dan met de andere lepel haal je het er vanaf in het cakevormpje. in de tussentijd maak je de oven klaar voor je cakejes. Je moet eerst de oven voorverwarmen op een temperatuur van rond de 190 graden. Als je alle vormpjes hebt gevult en de oven goed is voorverwarmt kunnen de cakejes erin. het duurt minimaal een kwartiertje voordat ze klaar zijn. Om er zeker van te zijn dat ze klaar zijn prik je een vork of mes in een van de cakejes. Als je de vork/mes eruithaalt en er zit nog vloeibaar deeg op dan moeten de cakejes nog 5 minuutjes of iets langer. Als er niks op de vork/mes zit dan zijn ze goed. Haal ze uit de oven en laat ze even afkoelen. Dan kan je ze eten.


Smakelijk eten, bon apetit, Enjoy your meal (:
XoxoKimberley♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten