donderdag 11 augustus 2011

Automutilatie...

Automuti-WAT!? Automutilatie (spreek je uit als auto- muu- tie- laa- tsie) Ja ik dacht laat ik maar weer eens een berichtje posten over een serieus onderwerp. Ik denk dat ik dit elke maand ga doen ofzeau. Dus wat is automutilatie? Automutilatie is een 'mooi' woord voor zelfbeschadiging. en ik denk dat bijna iedereen wel weet wat dat is. Zelfbeschadiging is er in heel veel verschillende vormen zoals: krassen, snijden, bonken, overdosissen nemen, jezelf uithongeren etc. Eigenlijk alles om jezelf te straffen. De redenen dat mensen dit doen is heel verschillend. Sommige doen het om alle opgekropte stress eruit te laten, sommige doen het om niet meer aan andere pijn te denken, sommige doen het zodat ze het mooi vinden, en sommige doen het gewoon om aandacht te  trekken. Die laatste 2 redenen vindt ik een heeel klein beetje heel erg dom. Maarja die mensen moeten het zelf weten. Mensen die het doen om hun opgekropte stress eruit te laten zitten in een soort van cirkel. eerste hebben ze veel emoties en die moeten eruit, dat doen ze door zichzelf bijvoorbeeld te snijden, daardoor gaan ze zichzelf schuldig voelen want diep van binnen weten ze dat het slecht is om hun gevoelens zo te uiten. daardoor komen er weer al die emoties, en snijden ze zich weer. automutilatie is iets wat verslavend kan werken. net zoiets als drugs dus, en je kan er niet makkelijk mee stoppen. Je weet het mischien niet, maar veel mensen om je heen doen hieraan. Dus let op met wat je zegt, ook al lijkt diegene nog zo vrolijk, diep van binnen voel zij/hij zich waardeloos... XKimberley♥

2 opmerkingen:

  1. Ik las net het stukje bij 'secret' en ik weet dat je het kan, ik weet zeker dat het je lukt om ermee te stoppen. Ik geloof in je! xx

    BeantwoordenVerwijderen