zondag 5 juni 2011

~Pro-ana

ik wil het een keer over iets serieus hebben. mijn bmi is te laag en daarom moet ik veel eten om een beetje aan te komen. Dus ik ging op internet informatie zoeken over hoe je gezond kan aankomen. daar stonden niet zo heel veel sites van. Wél waren er een heleboel sites van hoe je 'gezond' kan afvallen. Ofja.. wat die meiden gezond vonden. En die dingen die ze zeiden vond ik best wel erg dus dacht ik; Ik ga er een blogberichtje over schrijven.

Pro-ana:
pro-ana komt van het engelse woord "profesional-anorexic". Het is dus een soort van anorexia. Maar voor pro-ana kan je kiezen, voor anorexia niet. meiden en jongens die pro-ana hebben kiezen er zelf voor om zichzelf uit te hongeren. door op sites te gaan steunen ze elkaar door het afvallen. Doordat iedereen zo aardig voor elkaar is en iedereen elkaar daar steunt, denken de mensen die aan pro-ana doen, niet dat ze verkeerd bezig zijn. Omdat andere hun steunen denken ze dat ze het goed doen. Pro-ana is ook een soort van geloof. Mensen met pro-ana 'geloven' in ana. Als ze een dag niets/weinig hebben gegeten zeggen ze dat 'ana trots op ze is'. En als ze dan wel iets hebben gegeten of te veel gaan ze of braken of dan kijken ze de 10 geboden van pro-ana door. Want zoals velen 'geloven' heeft ook pro-ana 10 geboden
1. Als je niet dun bent, ben je niet aantrekkelijk
2. Dun zijn is belangrijker dan gezond zijn
3. Je moet kleren kopen, laxeermiddelen gebruiken, verhonger jezelf, doe iets om dunner te lijken
4. Eet niet zonder jezelf schuldig te voelen
5. Je zult geen dikmakend voedsel eten zonder jezelf te straffen
6. Je zult calorieën tellen
7. Wat de weegschaal zegt is het belangrijkste
8. Gewicht verliezen is goed, aankomen is slecht
9. Je kan nooit te dun zijn
10. Dun zijn en niet eten zijn tekens van succes

die dingen slaan natuurlijk nergens op en zijn NIET waar... pro-ana is iets wat je je ergste vijand nog niet eens aanwenst. het is echt erg gewoon. en gewoon om te zien dat zoveel meiden en jongen het doen. en dat ze niet begrijpen dat het niet normaal is... En je kan er niks aan doen </3 njaa... dit wilde ik gewoon even kwijt. Je zal er niet veel aan hebben dat je dit nu weet. Maar ik vond het belangrijk dat mensen  hier ook over nadenken. XoxoKimberley♥

Pro-ana is een levensstijl, geen ziekte
Pro-ana.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten